KM_06_71

Aflevering 71 – 21 pharast 4715

We staan bovenop de pilaar en we zien Rosie beneden staan, ze is weer teruggekeerd. Kyrmanath snijdt wat hompen vlees uit de Crow, genoeg om er wat lekkers van te bereiden. En vervolgens gaan we omlaag naar Rosie. We vervolgen onze weg en proberen binnendoor naar de ander weg te gaan. Maar het is allemaal dichtbegroeid en op een gegeven moment zitten de bomen zo dicht op elkaar dat er geen doorkomen aan is. Het lijkt wel op magie wat er gebeurd. We besluiten om terug te gaan naar de vlakte met de grafstenen, de vreemde bloemen zijn verdwenen. Met een twee uur lopen zijn we bij het veld met de grafstenen en we lopen verder door naar het meer waar de zwanen zaten. We zijn weer twee uur verder en besluiten om hier de nacht door te brengen in onze nieuwe aanwinst de instant fortress, de nacht verloopt voorspoedig.

De volgende dag staan we weer fris op en gaan we op weg naar de volgende locatie. Het moet de locatie met de Mushrooms zijn. Na enige tijd zien we vanuit de struiken een drietal Chimmering Blackwings tevoorschijn komen. Catori denkt: “Hier heeft Evindra het wel eens over gehad, het zijn Ankou’s.” Eigenlijk meteen roept een van de Ankou’s vier duplicaat Ankou’s op. Rincewind wordt flink geraakt. Ook nummer twee slaagt er in om vier andere Ankou’s op te roepen. Rincewind teleporteert zwaargewond weg naar het meer van de zwanen en met een healing potion weet hij nog net het bloeden te stoppen. Kyrmanath sloopt de eerste Ankou en zijn opgeroepen soortgenoten verdwijnen mee. Even later weet Catori de duplicaten van de tweede af te maken. Ook de laatste Ankou weet nog even vier duplicaten op te roepen. Dan valt de laatste Ankou nog eens aan en Kyrmanath verdwijnt. Ze komt op een andere plane terecht, deze heet Nirvana. Even later weet Catori de laatste Ankou met het zwaard te doden. Het zwaard laadt weer wat op. Rosie en Catori doorzoeken de Ankou’s en vinden een ring of freedom of movement en een headband of alluring charisma.

We gaan nu op zoek naar Kyrmanath en Rincewind, met twee uurtjes zijn we weer terug bij het meer. En ja daar staat het fortess en Rincewind zit er in. Rosie scheldt Rincewind uit voor lafaard, hij zegt gelaten dat ze gelijk heeft. Dan vertelt ze dat Kyrmanath ook zoek is, ze verdween midden in het gevecht. Catori probeert Kyrmanath te scryen. Het lukt niet dus wil Catori terug naar Ellorica, misschien kan Jhod helpen. We lopen terug naar het hek. Als we door het hek gaan komen we terug in the Thousand Voices. Vanuit daar teleporteren we terug naar Ellorica.

We vertellen aan Jhod wat er gebeurd is en hij doet een poging om te scryen. Hij ziet Kyrmanath lopen op Nirvana. Jhod vertelt dat hij een spell heeft om te planeshiften zodat Kyrmanath terug gehaald kan worden, en een spell discern location om de plaats op Nirvana te vinden waar ze zit. Rincewind weet dat dit ook spreuken zijn die een magier kan leren en gaat meteen aan de slag. Catori gaat nog even met Evindra praten. Maar die weet niet veel te vertellen. Ze weet wel dat elke keer als we een plek bezoeken en daar succes boeken, de planes uit elkaar drijven en ook dat het zwaard oplaadt.

Na een overnachting gaan we op weg. Rincewind heeft de spreuken voorbereidt. Jhod gebruik een planeshift spell om ons naar Nirvana te sturen. We komen ergens op deze plane terecht maar waar. Rincewind cast de discern location en dan gaan we op zoek. Catori scryed Kyrmanath en Rincewind teleporteert ons er heen. We komen vlak in de buurt terecht en we lopen naar Kyrmanath toe. Kyrmanath vertelt: “Ik wilde dat beest nog een flinke tik met mijn zwaard geven, maar ineens was alles weg en ik zat hier.” Dan bereidt Rincewind de terugreis voor en gaan we naar onze plane. We teleporteren meteen door naar de Thousand Voices.

Voordat we door het hek naar binnen gaan slapen we nog een nachtje en de volgende dag gaan we de tuin weer in. We gaan eerst naar het meer en dan meteen door naar de plek met de Mushrooms. Het pad is toch anders als een paar dagen geleden. Het pad is smal geworden en er hangen overal doornen over het pad heen. We moeten voorzichtig langs de doornen bewegen. Op een gegeven moment zien we het pad verbreden. En dan zien we een stenen muur met een poort erin. Boven de muur uit zien we enkele Mushrooms uitsteken.