KM_02_19

Aflevering 19 – 27 pharast 4712

Naar aanleiding van het gesprek met Oleg beleggen we de volgende dag een complete council meeting en besluiten tijdens dat overleg om met ingang van volgende maand Kyrmanath ook toe te laten tot de stadsraad. Ze heeft zichzelf bewezen en het wordt tijd om haar meer verantwoordelijkheden toe te kennen.

De economie van Ellorica draait heel gesmeerd en om de stad een extra impuls te geven besluiten we om een nieuwe arena te gaan bouwen. We noemen deze de Elgarena ter nagedachtenis aan Elgan. Om dit te vieren besluiten we ook het aantal festivals te verhogen naar 6 per jaar. We claimen nog een nieuw stukje grond en we stomen Svetlana klaar voor een handelsmissie richting de Swordlords van Restov en de bestuurders van New Stetven. Zij zal een verkennende missie ondernemen met als doel om ons te introduceren zodat wij later zelf met deze mensen kunnen gaan praten. Met het regelen van onze stadszaken zijn we één week bezig.

Ondertussen is Kyrmanath de bossen rond Ellorica ingetrokken om op jacht te gaan naar wild. Ze vangt wat Wolves, Elks en Boars. Ze gaat terug naar de stad en bereidt heerlijke vlees gerechten van haar vangst. Ze huurt een stalletje op de markt en verkoopt daar haar vlees om zo wat extra inkomsten te hebben.

We genieten nog even van een goede nachtrust en vertrekken vervolgens richting het zuiden. Missie: het in kaart brengen van de laatste onontdekte gebiedsdelen uit ons charter. Op de derde reisdag staan we opeens oog in oog met een groepje Trolls als ons kamp net staat, deze weten we zonder noemenswaardige kleerscheuren te verslaan waarna we onze tocht vervolgen. We reizen nog eens drie dagen verder en komen aan in de onontdekte gebieden, die we vervolgens zonder problemen in kaart weten te brengen. Tijdens het in kaart brengen van het laatste stukje grond komen we nog een, behoorlijk, dronken Hill Giant tegen. Hij blijkt op zoek te zijn naar speciale besjes, maar uit ervaring weten wij dat die besjes in dit jaargetijde helemaal niet groeien. Er valt een beetje met het monster te praten en naast de besjes blijkt hij ook op zoek te zijn naar vlees. We weten hem richting het zuiden te sturen, ons landgoed uit, omdat we daar, zogenaamd, een aantal sappige Elks hebben zien lopen. Het in kaart brengen van de gebieden heeft totaal drie dagen geduurd, hierna vervolgen wij onze weg naar het Candlemere lake, dit is nog maar één dag reizen. Aan het einde van de dag komen we er aan.

We zetten onze tent op en zetten een wacht. We zien in de verte een paar lichtpuntjes, deze weten we te identificeren als Will-O’-Wisp’s. In de ochtend maken we ons klaar om richting de toren te gaan. Rincewind heeft een nieuwe spreuk ingestudeerd: waterwalk. Hiermee kan hij zonder last te hebben van zijn watervrees richting de toren. Iedereen, behalve Catori, krijgt een waterwalk, inclusief onze paarden, dus te paard rijden we over het meer richting de toren.

We bereiken het eiland en het eerste dat opvalt is dat het compleet is overwoekerd door bramenstruiken. We besluiten eerst het eiland te verkennen voor we richting de toren gaan. Lopend over het meer maken we een rondgang om het eiland en gaan dan aan land. Op het moment dat we dichter bij de toren in de buurt komen krijgen Rincewind, Lorelei en Cheveyo last van een angstig gevoel. Er hangt een spreuk rondom de toren die we niet weg kunnen halen. Nadat we een paar meter door de struiken lopen, prikken we ons ook nog eens aan de dorens en voelen ons daardoor misselijk. Niet bepaald een goede manier om de dag te beginnen. Catori daarentegen lijken ze niet te willen prikken.

We lopen een aantal minuten zo door tot we opeens worden overvallen door een stel monsters die we al eerder zijn tegengekomen: drie Will-O’-Wisp’s. We weten er snel één neer te leggen, maar de overige twee leveren behoorlijk wat problemen op. Gelukkig weten we ook deze uiteindelijk te verslaan. We vervolgen onze weg richting de toren als we opeens weer geluid horen.